مبانی نظری و پیشینه تحقیق آمیخته بازاریابی در آموزش عالی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق آمیخته بازاریابی در آموزش عالی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق آمیخته بازاریابی در آموزش عالی

عنوان: مبانی نظری و پیشینه تحقیق آمیخته بازاریابی در آموزش عالی

مشخصات فایل

تعداد صفحات 50
حجم 105 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی مدیریت

توضیحات کامل

عنوان: مبانی نظری و پیشینه تحقیق آمیخته بازاریابی در آموزش عالی

 

فرمت فایل: word

تعداد صفحات: 50

 

در دهه 1960، اصطلاح بازاریابی معمول شد. این مفهوم می­گوید همه چیز با نیازها و خواسته­های مصرف­کننده شروع می­شود. بازاریابی و مدیریت بازار یکی از شاخه­های مهم دانش مدیریت است که وظیفه اضلی آن شناخت نیاز و خواسته­های انسانی و رفع آن­ها از طریق فرایند مبادله منابع می­باشد(کاتلر و آرمسترانگ،15،1380).

بازاریابی عبارت است از یک فرایند اجتماعی و مدیریتی که بوسیله آن افراد و گروه­ها نیازها و خواسته­های خود را از طریق تولید، عرضه و مبادله کالاهای مفید و با ارزش دیگران را تأمین می­کند(کاتلر، آرمسترانگ، 2008). بازاریابی به مجموعه­ای از فعالیت­های بازرگانی گفته می­شود که جریان کالاها یا خدمات را از تولید تا مصرف­کننده نهایی هدایت می­کند. امروزه شرکت­ها در تلاشند تا با استعانت از دو عامل"رضایتمندی مشتری" و "فروش و سودآوری بیشتر" با تکیه بر تحقیقات بازار و درک نیازهای مشتری در دنیای مملو از رقابت کنونی به حیات خود ادامه دهند. در بازاریابی پیچیده و رقابتی فعلی، کسب شهرت و اعتبار بسیار دشوار و از دست دادن آن بسیار آسان است. شرکت­های درون­گرا، نسبت به تحولات سریع بازار، رقبا، نظام توزیع، رسانه­های جمعی و فناوری­های جدید، علائق و سلیقه­های مشتریان و انتظارات آن­ها از محصولات شرکت بینش و آگاهی لازم را به دست نمی­آورند و از تحولات موجود در جهت رسیدن به اهداف خود استفاده نمی­کنند. از طرف دیگر شرکت­های برون­گرا، شرکت­های هستند که در پی تأمین رضایت مشتریان هستند. رسالت واقعی واحدهای بازاریابی آن­ها درک نیازها و خواسته­های مشتریان و ارائه راهکارهایی برای تولید محصولاتی متناسب با آن نیازها و خواسته­هاست. شرکت­های برون­گرا، شرکت­های هستند که صرفاً به دنبال فروش نیستند، بلکه به دنبال رضایت بلندمدت مشتریان از طریق ارائه محصولاتی با کیفیت برتر همراه با نیل به اهداف بلندمدت و حیات مستمر خودشان هستند(کاتلر، 1379).

بازاریابی با درک نیازهای مشتریان، توسعه محصولات و خدمات، اطلاع­رسانی به مشتریان در مورد قابلیت دسترسی به این محصولات و خدمات، تحویل کارا و اطمینان از رضایت­مندی در طول و بعد این فرایند مبادله همراه است. بنابراین بازاریابی باید یک جزء ضروری در شرکت­ها باشد. اما بسیاری از شرکت­ها تفسیر بدی از بازاریابی دارند. بعضی­ها بازاریابی را تقلب، اسراف­گر، مزاحم و غیرحرفه­ای می­دانند. بعضی­ها نیز آن را معادل با تبلیغات و فروش می­دانند. اما در سال­های اخیر بازاریابی از تصویر قدیمی­اش جدا شده و امروزه به طور فزاینده­ای به یکی از مهم­ترین وظایف در کسب اهداف سودآوری سازمان­ها تبدیل شده است. به طور سنتی، تولید و فروش دو وظیفه مهم هر کسب و کاری هستند.گرایش بعدی این بود که کارآفرینان معتقد شدند کیفیت محصولات یا خدمات تنها عاملی است که فروش آن­ها را تعیین می­کند. اما این نیز چندان طول نکشید. چرا که در بازار رقابتی امروزی درست نیست. تولید، فروش و بازارابی باید در کنار هم کار کنند تا منجر به بهترین نتایج شوند. بازاریابی، فرایند پاسخ­گو برای شناسایی، پیش­بینی و برآورده ساختن سودآور نیازهای مشتریان است. با این شیوه سازمان قادر خواهد بود محصولات یا خدمات خود را مطابق با نیازهای مشتریان قرار دهد و نه اینکه چیزی را تولید کند و انتظار رسیدن مشتریان را داشته باشد(شاوپنگ، هوی مینگ،1997،ص273). محصول(کالا و خدمت) باید مطابق با مزایای مورد انتظار مشتری باشد. قیمت باید متناسب با توانایی­های خریدار باشد. این محصول باید در دسترس مشتری قرار گیرد تا در خرید آن دچار مشکل نشود و در نهایت ترفیعات لازم نیز انجام گیرد تا مصرف­کنندگان بالقوه از وجود چنین محصولی با خبر شوند.

 

فهرست مطالب

 تعریف بازاریابی.

آمیخته بازاریابی.

تعریف و مفهوم تصمیم­گیری.

رفتار مصرف­کننده.

گرایش خریدار .

خدمات

تعریف خدمات.

ویژگی­های خدمات

انواع خدمات ..

آمیخته­ی بازاریابی خدمات.

بازاریابی در آموزش عالی

آمیخته بازاریابی در آموزش عالی

اجزای آمیخته بازاریابی مؤثر در انتخاب دانشگاه توسط دانشجو

محصول(خدمت)..

قیمت.

ترفیع.

تبلیغات.

پیشبرد فروش.

روابط عمومی.

فروش شخصی.

بازاریابی مستقیم.

مکان.

افراد (اساتید وکارکنان دانشگاه).

شواهد فیزیکی.

عملیات یا فرآیند

پژوهش­های داخلی.

پیشینه خارجی.

فهرست منابع.

توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *